Mycket roligt som händer (och fötter)


Herre jösses!
Det har verkligen varit en händelserik vecka...

Tre uppsjungningar och i princip hela PAS har plöjts igenom. Grymt kul att höra ettorna för första gången, och riktigt roligt att höra min klass. Det har ju verkligen hänt saker med många. Och alla var så himlarns avslappnade och personliga. Var verkligen jätteroligt att se... =)
Det gick bra för mig! Sjöng "I'm not that smart" det var väldigt roligt. Sprack tyvärr på sista tonen. Men "det gjorde absolut ingenting", Nä jag vet, men det är retsamt ändå... =P

Har även genomgåtts en kollationering för collage! (collageonering) Jag får sjunga vilket var väldigt glädjande! =) Jag ska spela Rum tum tugger (tror jag) i Cats. Tydligen var inte rollerna särskilt satta, så man vet inte riktigt säkert... Våran regissör/koreograf Seeta Indrani gillar att skapa i stunden och man kan väl inte vara säker på nånting. Nästan hela Cats kommer vara ett enda stort ensemble nummer med väldigt mycket dans. Har dock fått ett solo i invitation to the jellicle ball som mr mistoffoles sjunger i filmversionen. Ja, det ska bli spännande å se vad det blir...
Sen ska jag och Kajsa sjunga en soulig version av "She's leaving home" i Beatles sgt pepper medleyt.
Det känns väldigt roligt =)

Det kommer bli väldigt mkt dans i collage i år... Det är faktiskt bara tre personer som har fått solo i Cats (25 min långt) Känns lite som waste of time med orkestern... Förstår verkligen om många är besvikna...

Efter kollationeringen gick vi på ett genomdrag av "mordet på en fd komiker" på Folkteatern. Min teaterfröken Helen Söderqvist Henriksson har en ganska stor roll i den. Väldigt roligt att få se henne in action. Hon har visserligen spelat in lite film som man har sett, men det blir annorlunda i verkligheten. Jag tyckte pjäsen var helt okej. Jag tappade lite intresset precis i slutet.
Var en väldigt rolig biroll som var helt sjukt lik en gammal jobbarkompis på sjukhemmet. Hon var väldigt rolig...
Helen var också väldigt duktig!!!
Tog ett litet tag innan man accepterade att det inte var hon som stog och gjorde allt utan en karaktär. Hon var väldigt avslappnad och naturlig. Men bara man vant sig vid det så var hon verkligen jättebra!!! Kul å se!!! =)

Jossan hade födelsedags kalas igår!
Jag hade väldigt kul!!!
Hon hade singing bee och frågequiz och massa skoj!!! Shubala shubala fyra fyra, hejja på, ut och gå!!! Jag, stina och juan var ett lag! Vi var klart bäst!!! Fast vi kom sist, väldigt konstigt... =P Haha!
Jag och stina gjorde en jättefin gurkkaktus till JOssan som vi döpte till Yngve. Ja, kaktusen altså (vi döpte inte jossan till yngve) Åsså fick hon en jätteschysst morotsmössa som hon själv hade provat ut på Netto!!!
Grönsaker minsann!!!

               

Jag, Viktor och Stina drack Hardcore cider, cool va? =P

Kvällen slutade hos stina. Jag somnade framför hennes TV efter kanske fem minuter. Vaknade tydligen till och drog åt mig hennes täcke och somnade om... Vaknade igen kl 5 och kände att det kanske var dags att gå upp till mig...

Idag har vi ätit pizza, klättrat i träd, tittat på jerusalem, urtråkiga andra chansen och så har jag övat jellicle cats i min svarta heldräkt...
(dansade lite fritt i köket och lyckades välta ut en tillbringare med vatten över halva köket. Nä, man ska inte dansa innomhus, jag vet men kan inte låta bli...

Schlafen bitte!!! Ja gern...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback