Födelsedagskalas


Varför bjuder man inte in sig själv till folk oftare?
Man ska alltid ringa och höra och kolla om det är okej innan. Så var det aldrig förr i världen. När jag var liten och var hos mormor och morfar, så kom det folk lite titt som tätt och bjöd in sig på fika. Ibland om det kom folk när man satt och åt så fick dom också en bit mat.
Om jag var med mormor så fick man ibland följa med hem till hennes kompisar. Jag har tillbringat åtskilliga timmar hos svea och edvin, göta, tant ingeborg, helmar halvarsa osv... Jag tyckte då att det var fruktansvärt tråkigt men det hände ju inte så mkt kul liksom. När vi var hos göta en gång hade jag tråkigt så jag gick ut och klättrade upp i ett träd. Sen vågade jag inte hoppa ner så jag satt där jättelänge... Hmmm

När Fridas värdföräldrar från USA kom och hälsade på var vi i vänsjö hos mormor och morfar. Då berätade frida för dom att et inte alls var vanligt att man gick över oannonserat på en fika hos sina vänner i USA: Det tyckte mormor var jättekonstigt... (ja jag med iofs) Kom precis på att det är likadant i Sveg, fast det händer inte lika ofta där...

Jag och stina köpte födelsedagpresent till Julia och Fredrik för en vecka sen. (ja julia fyllde år i dec och freddy i feb) Tänkte ta med det till skolan men det blev aldrig av.
Å efter att jag pratat med frida i telefon idag blev jag jättesugen på å baka blåbärsmuffins (hon skulle det) Men jag ville inte ha en massa muffins hemma som jag isf skulle trycka i mig på två kvällar. Så jag och stina tog och bakade muffins och for över till Julia och Fredrik. Fredrik var inte hemma för han gjorde audition i kalmar men theres var där! Julia blev inte alls misstänksam när jag ringde till tessan två gånger utan att vilja någonting...

Det var jättemysigt!!! Fick kaffe, oreos och blåbärsmuffins... Hmmm
Å Julia fick en pinnvävs sjalusi (stavas det verkligen som det låter?) Å fredrk får ju öppna sin present tomorrow!

Fick se den nya lägenheten och en annan del av köping! Underbart program föresten!


image168

Blåbärsmuffins! Å en plåt till i ugnen där bakom!!! Mumma!
Huslig har man minsan blivit på gamla dar... Mamma måste vara stolt. Visst blev dom fina? (smakade faktiskt som mammas också!!!)   =)

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godnatt, och sov så gott när du väl ska sova :}


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback