Men jösses å herregud!!!


Emil har ett problem! Ett egentligen ganska angenämt problem, men ack så jobbigt!!!

Igår ringde en tjej ifrån 2entertain och ville erbjuda mig ett jobb på Color magic. En ny båt som går mellan oslo och kiel. Dom producerar sjukt bra showen, och lönen är helt fantastisk!
Dom ville ha mig som framför allt sångare!!! Galet roligt! =)
Det är ett jobb som jag absolut jättegärna vill ha!!! Å det skulle vara helt underbart!
Dessutom jobbar man i två veckor å sen är man ledig i två veckor!!! Å så fortsätter det i över ett år!!!

Kruxet ligger ju i att jag ju dessutom har fått ett stipendium på ca 150 000kr för att gå en av europas bästa musikalutbildningar! Oh my shit pommes frites! Har haft sån ångest det senaste dygnet!
Jag vill ju göra båda...

Men jag har samtalat mycket med mig själv, med stina, med ran, med mamma och nu senast med pappa! Å jag tror jag kommit fram till att jag ska ta jobbet!!!
I hjärtat så känns det mycket roligare och bättre att ta det jobbet! Än att åka till London och slita med balett, jazz osv... Visst, jag skulle antagligen bli grym och ha världens chans att komma in och få jobb på West end. Men när jag tänker på det så drar Color line så himlarns mycket mer...
Mikael Jöback satt med i juryn och vill att jag ska vara en av de som sjunger mest i hans show!!! Helt galet!!!
Åsså sa dom att jag har en otrolig talang, och att jag kommer gå långt hur jag än väljer. Men dom förstod ifall jag valde skolan...

Så imorgon kommer jag att tacka nej till en möjlighet som jag kanske bara kommer få en gång i livet. Å risken är att jag kommer fetångra det så småningom! Men som pappa säger. Man vet inners inne vad man själv vill, å då ska man följa den instinkten. Annars blir det inte bra!
Känns egentligen som att alla andra har blivit mycket gladare för min skull, än jag blev själv när jag fick London. Men när jag fick jobbet var det jag som blev gladare!!!
Kalle fick också jobb på color magic! Hoppas vi hamnar i samma team!
Jag kommer kunna bo i göteborg! Ta proffsklasser och sånglektioner när jag är ledig. Bente har redan lovat att ta sig an mig... =)

Huvva ångestbetingat!
Men det är ett lyxproblem, jag vet!
Precis som när jag skulle välja skola. Då valde jag Performing arts school framför Balettakademien, och det blev ju bra! Så nu kommer jag också att välja rätt!!! Så det så!!!

Ojojoj!!! Vilka problem man har...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men borde det inte vara stor chans att du får samma jobb på båten om ett år när du e klar med skolan i London? 1 år är ju ingenting du är ju ung

2008-04-30 @ 09:52:33
Postat av: Anonym

Fortsättning föregående
Om du blir ännu grymmare genom att gå en skola så kommer du ju ha chans att välja o vraka bland jobb sen både i sverge o utomlands samt att din engelska kommer bli fantastisk under ett år där ju.

2008-04-30 @ 18:59:03
Postat av: Emil

Hej! Vem du nu är...
Ja, jag håller med! Men jag är inte alls särskilt sugen på London just nu, medans jobbet känns som rena himmelriket! Jag bara följer mina instinkter åsså tror jag att det kommer bli rätt!!!
Men vem vet, kanske står jag där om ett halvår och är jättebitter och har ångrat mig, men jag tror att risken för det är större om jag åker till London!

Postat av: Anonym

Det blir säkert bra hur du än väljer!!!

2008-05-01 @ 10:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback