Emil dansar...


Ida filmade mitt solo med sin digitalkamera i fredags. Efter ca 6 timmars dansrep... Dvs emil var lite trött...
Sen la hon ut det på youtuben...
Solot kommer jag använda när jag söker stipendiet till skolan i London på tisdag. Det är Aurora Wallin och Ran Hamilton som har koreograferat!!!
Så jag gör som sist! Jag lägger ut en länk här, så kan man välja om man vill gå ut och kika...


http://www.youtube.com/watch?v=CO9nAST4Omg


Annars har det hänt ganska mkt i mitt liv...
Tänker hela tiden att jag ska blogga om saker, men sen glömmer antingen bort det eller så har jag inte tid!

Igår var jag, stina och jossan och tittade på danstreorna på balettakademien och deras dansföreställning "ME"! Väldigt roligt tyckte jag... Kul att äntligen få se något av dansarna eftersom jag bara tidigare tittat på musikalklasserna... Extra roligt var ju att jag sökte danslinjen och kom in och alltså skulle ha gått i den här klassen om jag inte hade valt dansforum istället.
Dom var väldigt duktiga, dom flesta! Väldigt fin rörelsekvalitet tyckte emil, och hon som hade huvudrollen var verkligen helt fantastisk! Så fina rörelser och underbart uttryck!!!
Lite tråkigt att det var modernt tycker jag, väldigt lite publikfrieri... Man ser att dom är duktiga och det dom gör är väldigt bra! Men man saknar det där lilla extra, dom stora hoppen och allt spektakulärt. Många saker som egentligen är väldigt svåra ser lätta ut...
Ja, jag vet inte... Jag är ingen dansressensent! (så stavas det nog inte)
Hur som hellst... Dom var duktiga men koreografin och scenografin var rätt tråkig. Å nej, jag ångrar inte att jag tackade nej till danslinjen...

Idag har vi haft sminkworkshop med Paulina!!!
Jätteroligt! Inför Cats så måste vi träna sminka oss, åsså måste vi ju veta hur vi skulle se ut...
Så jag har varit Rum Tum Tugger i tre olika omgångar idag... Ajajaj säger huden i ansiktet om det! Å ögonen har svidit hela kvällen... Mysigt! Men kul var det!!!
Som sista uppgift hade Paulina en tävling om vem som kunde göra sin sminkning snabbast!!! Självklart växte tävlingsdjävulen fram inom mig och efter strax under 4 min var jag klar!!! Resulterade i ett förstapris bestående av presentkort på glass! Väldigt trevligt...


       

Ikväll bjöd stina på kyckling med ris och kantarellstuvning!!! Så sjukt gott!!! Å sen kolla vi på TV hela kvällen!
Imorgon söndag ska emil repa stepp kl 10, evita kl 13 och jazz kl 15. Sen ska det packas och varas nervös inför Londonresan på måndag!!! Spännade! Önska mig lycka till!!!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Lycka till i London !!! Du fixar det !!1
Kram / Ewa

2008-04-20 @ 11:23:46
Postat av: Paulina.

vill man vara fin... får man lida pin som det heter.
hoppas london gick bra, och framförallt att du hade kul !!
kramkram

2008-04-24 @ 12:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback