Jag älskar min balkong


Jag har verkligen en av världens mysigaste balkonger. Speciellt nu på sommaren, man har liksom inte jättemycket användning av den på vintern när det är tio minusgrader där... MEn ändå! Har tänkt a long time att jag ska sova där ute, som en liten koja typ. Gjorde ett tappert försök i höstas typ i september, men blev tvungen att gå in efter ett tag eftersom det var sjukt fuktigt och rätt kallt. Nu har jag tjatat om det hela veckan utan verkstad så igår drog jag ut madrassen dit...
Inte alls helt fel. Förutom att det är typ varmare på balkongen än inne i lägenheten, på kvällen får man somna till "fy fan din jävla fitta, jag ska döda dig ditt as" och andra trevligheter från mitt lilla invandrargäng som bosatt sig utanför mataffären här nedanför. Dom skulla jag kunna skriva en hel roman om, men jag tror jag låter bli... Å sen vaknar man kl 6 av att solen skiner, och strax efteråt börjar det skrika en massa barn nerifrån dagiset som jag också har här ute... Men jag lyckades tvinga mig kvar till kl 9 innan jag gav upp och gick in...

image15

Såhär sov jag inatt, notera bristen på mörker det är när man vaknar

I alla fall... Var ute på saltholmen igår. Trycke i solen i 4,5 timme, vilket resulterade i en brunare nyans på huden idag än tidigare... Försökte knäppa lite kort på brännan, men det blev inge bra, så ni slipper se... Haha! Jag pallar verkligen inte gå ut idag igen, det är så himla varmt... Men det är ännu svårare att vara inne, så det blir väl kanske en liten sväng in till stan...
Gah, nä nu kan det faktiskt få regna och jag skulle inte bli ledsen...
Känner att det skua bli ganska skönt att komma hem snart också, tror faktiskt inte att jag skulle vilja vara här hela sommaren... Lr, iofs vore ju inte liseberg helt fel kanske... Tja... jaja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback