Back on track


Jisses vilken dag! Är helt överväldigad av intryck och sånt...

Wow, å då är det alltså 3 gången jag kommer till skolan efter sommarlov, har alltså idag blivit kallad för trea. Trea på "Performing arts school" Helt tokigt konstigt känns det. Åren har gått så fort, nu kommer vi jobba med projekt, auditionpärm, gästkoreografer och en massa annat nytt!
Nä, tokigt är ordet!

Fick en smärre chock idag. Våran balettfröken Mariana Dascalu, som är Dansforums absolut bästa pedagog, kommer inte ha oss treor nu under hösten. Vi kommer istället ha en dansare från operan som heter istvan lr nått liknande. Vi förstog ingenting... Varför då? Han är säkert väldigt bra, men mariana är den bästa lärare jag haft i hela mitt liv, och det känns väldigt snopet att inte få utnyttja henne medans man går kvar... Vi skulle få ha henne till våren och det känns ju lite skönt i alla fall. Å visst, det ska bli roligt att ha en ny lärare, å att få ha en manlig, men jag vill ha våran mariana!!! Första gången dom gör såhär, å vi har inte fått nån förklaring på varför!

Dessutom kom Sandra nilsson tillbaka idag! Våran klasskompis i ettan, som hoppade av... Kommer tillbaka och ska gå med tvåorna nu =) JÄTTEROLIGT!!!

Steppen har utökats, så vi har nu en halvtimme mer i veckan! =) Kul! =)

Jag har fått ny sångpedagog. Ska ha sinnika törn nu det här året, å jag är väldigt laddad för jag har hört så mycket positivt om henne och jag tycker det verkar som att vi kommer ha väldigt lätt att jobba med varandra! ROLIGT! Förhoppningsvis! =)

Skolan kör igång direkt!!!
Tills imorrn ska vi ha gått igenom de givna omständigheterna i teatern. Känns som en helt omöjlig uppgift, för det känns som att alla pratar om min rollkaraktär hela tiden, man får väl välja lite kanske... Helen (teaterföken) hade tydligen ringt mig flera gånger under lovet och inte fått tag i mig... Väldigt märkligt... Ska bli himla roligt att höra vad hon hade att säga iaf.
På onsdag ska vi ha samlat ihop material till den kommande auditionpärmen. Herregud säger jag bara... Blir väl bara att riva ihop nånting för jag har varkligen ingen aning...

Jag, fredrik, julia, theres, peter, kajsa och tobbe gick å fikade efter skolan. Å snackade lite skit. Så himla mkt å prata om, å speciellt om allt nytt i skolan... Tvåorna ska ju tex inte få Ran förens efter jul nu, ska ha johanna ist. Massa förändringar...
Efter det gick vi till dansbutiken... Jag å peter provade ett par shyssta guldfärgade trikåer. Riktigt heta faktiskt! =P Blir kanske nånting till freaky friday så småningom...
Handlade faktiskt ett par väldigt snygga trikåer på H&M damavdelning! Riktigt nöjd...

Nä usch... Ikväll blir det jobb med teatern.... Å så har jag en ambition att sy fast banden på mina nya balettskor. (hade slitit ut de andra så pass att alla tår stack ut) Men jag tror inte så mkt på det! Blir nog bara teatern...

Btw! Våra teaterproduktioner kommer antagligen att spelas på nån teater ute i göteborg å alltså inte på skolan =) Å vi kommer antagligen få ha lektioner med Roine Söderlund i höst!!! =) WONDERFUL!!!

Hoppas....

Är glad och sprallig å lite nervös över trean! Men kul ska det bli!! =)

Gaaaah

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du måste säga till mig om ni ska ha någon föreställning och så där. Jag ska nämligen läsa på humanisten hela hösten, nästan varje dag. Jag vill också vara med er och leka då ;-)
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback