Borde...


Känner verkligen att jag borde blogga nu. Det var ett tag sen sist. Men shit, det finns liksom så mycket att skriva om så det känns som att det bara kommer bli blaj av alltihopa.

Kan ju börja med att min syster och hennes johan nu har gift sig.
Ett jättevackert bröllop!!!
Jag och Stina sjöng i kyrkan och stina spelade piano.
Vårat lag vann inte tävlingen, väldigt konstigt eftersom vi hade prästen i vårt lag och alltså Gud på vår sida.
Middagen var väldigt god och trevligt sällskap hade man också. Fick i sånghäftet veta tt jag skulle bli sambo med johans bror Henrik... Så jag och Elin (Henriks flickvän) planerade lite hur vi skulle lösa det på bästa sätt, blev riktigt bra faktiskt! =)
Jag och Stina sjöng lite mer på kvällen, väldigt roligt!!!

Konstigt att ens syster nu heter fru Berglund. Gift, med villa, bil, barn och ett till på väg. Erik är verkligen jättego.
Åsså fick jag reda på att jag ska bli Farbror också. Bror Jon med sambo Petra har slagit till och ska bli föräldrar. Kul!!! I februari nästa år har jag tre syskonbarn... Konstigt... men kul!!! =)

Innan bröllopet hade jag och Stina en skön vecka med sol, bad, bio och diverse sångövanden...
Jag har börjat träna på Baschs Praeludium på piano. Går riktigt bra faktiskt... =)
Innan stina åkte hem i måndags var vi till Älvsborgs nya fästning. Åkte båt och gick en guidad dramatiserad rundvandring. Tillsammans med överstelöjtnant Lillje och drottning Ulrika Elionora besegrade vi danskarna!!! =) *Hurra!*
Jag, stina och en mamma med tre barn (varav en i barnvagn) och tillhörande mormor och farmor. Dom måste ha blivit besvikna när förstärkningen från Göteborg inte var mer än så... Haha!
Men roligt var det!!!
*heter ni möjligtvis Andersson?*
*du där, riddarsporre, hökborre*
Haha!





Annars har det blivit lite kvällskurser och en del fikande på stan!!!
Jag och kalle har blivit mätta av sömmerskan som ska sy våra kläder till båten. Träffade en av de blivande arbetskamraterna. Mikael som jobbat på Wallmans i 3 år och innan dess gått BA.
Går fortfarande och väntar på kontraktet som ska komma när som...

Har fått en ny lägenhet!!!
Förstahand på 35m2 i Kvillebäcken. Jätteroligt!!! =) Så nu är man ett bekymmer mindre. Å destå fler nya då en flytt innebär en del problem...
Har rensat ur en massa saker som jag inte använder som ska få gå till myrorna tänkte jag, och sen blir det till å börja packa!!!



En bild från min balkong. Backa kan vara rätt fint också!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Kan man få fråga hur man får ett första handskontrakt i GBG? Tar grna emot tips...

2008-06-16 @ 10:10:08
Postat av: Emil

Ja, jag har varit med i boplats i tre år och sökt över 400 lägenheter. Ungefär så...

Tålamod...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback