Sweeny Todd


Så var ännu en sak avprickad på att göra listan!
Jag och Stina kom nyss hem efter att sett Sweeny Todd på bio. Denna märkliga musikal som vi fick stifta bekantskap med i Bjärnum för tre år sedan. Den handlar om en man som blir oskyldigt satt i fängelse i australien i 15 år. Kommer tillbaka och hämnas genom att skära halsen av folk med sin barberarkniv som sedan mrs Lovett gör köttpajer på. (folket altså, inte barberarkniven)
Fasade lite över att Jonny Depp och Helena Bonham Carter skulle spela huvudrollerna. Man vill ju gärna att huvudrollerna i en musikalfilm ska spelas av folk som kan sjunga... Å visst, sångmässigt var det väl ok. Men hade kunnat varit mkt bättre, fast jag köpte det ändå!
Ja, man har ju fått sin dos av blod på film... =P
Är lite besviken över att de hade ändrat slutet bara, jag tycker att orginalet är bättre. Fast sorgligare...

Sondheim skriver väldigt märklig musik. Var den andra Sondheim musikalen inom en vecka. Såg ju "Something happened on the way to the forum" på BA i Lördags. Den var väldigt bra, jätterolig! Å dom är väldigt duktiga! =) Stolt blir man minsann!

Imorgon är det sovmorgon. Egentligen studiedag men vi ska repa lite inför uppsjungningen nästa vecka. Vet fortfarande inte hur jag ska göra min låt. Känner väl att jag inte bryr mig så himlarns mycket heller. Uppsjungning var roligare i ettan och tvåan. Man pallar inte lägga ner så mkt tid på det längre... =( Tråkigt... Men det blir bra ändå!!!
Sen på kvällen blir det nog kvällskurs för underbara Johanna! "Belief" =) Ser fram emot...

JAG GILLAR TEATER IGEN!
Det var en snabb dipp! Har haft en väldigt bra lektion idag! =)
Ser fram emot att komma igång med min monolog, och ska försöka hitta en engelsk till Londonaudition i april!

Fick nej igår ifrån Wallmans. Mycket väntat. Men har fortfarande inte hört något från Cabaret Lorensberg. Det är lite taskigt att hålla en på halster sådär länge tycker jag... Enligt Jesper har jag någon sorts reservplats, men det vore ju schysst att få höra någonting i alla fall...
Men men. Annars är det slutauditionat för jobb i år i alla fall...
Ska göra audition i april i London för stipendie för Laine. Sjukt läskigt men väldigt nyttigt. Ser inte fram emot improvisationsprovet i grupp på engelska! Brittisk engelska helst! Men Ran har lovat hjälpa mig med jazzsolot! Ser fram emot att komma igång med det... =)

Gud vad jag bara skriver om skolan hela tiden.
Tyvärr men det känns som att det är det enda som händer i mitt liv. Och alla hemmakvällar med stina förstås! Skolan har kommit att betyda så mycket. Jag trivs väldigt bra där. Långtifrån alla lektioner är roliga, men jag trivs i miljön och allt folk och många av lektionerna också! Jag har hittat vad jag vill hålla på med, och jag hoppas verkligen att jag kommer få fortsätta med det lång tid framöver! Det är också därför jag åker till London nästa år! För att bli så bra som det bara går och sen försöka få många roliga jobb!
Fan, det ska gå! Så är det bara!!! =)

Väldigt blandat inlägg detta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback