Skador i hemmet!


Läste nyss att de flesta skador sker i hemmet! Å att arbetsplatsen är det säkraste stället att vara på!
Helt sant! Verkligen!
Vet faktiskt inte om jag nån gång skadat mig på skolan, okej blåmärken, men hallå! Slänger man sig hårt på golvet blir det det naturligt! Däremot hemma!

Jag har en ovana att göra danssteg när jag inte har nått att göra! Stina brukar ofta påpeka det också! Att jag markerar en uppvärmning när vi väntar på bussen, eller går igenom kombinationer medan riset kokar (kanske därför dom fasnar så lätt?) Stepp är annars en tacksam sak! Blev för inte så längesedan utskrattad av ett tonårsgäng när jag steppade i mina snowjoggers inne på netto!

Att dansa i en liten lägenhet medför förståss vissa risker. Jag har tex slagit i knät i handfatet inne på toaletten 3 gånger när jag övat pirouetter! Har slagit i foten en gång också i en attitude pirouett! Jag gjorde en chassé (stavas det så?) för snävt runt ett hörn och bonkade i höftbenet i väggen. Slog sönder mamma och pappas kristallkrona en gång när jag övade jazz i finrummet (den gick ganska lätt att laga) Händerna slår jag i jämt och ständigt i väggar och annat hårt, tex en stekpanna som stod på plattan (Jag slog i handtaget så den snurrade bara runt på stället men ändå!) Å en gång när jag borstade tänderna och dansade afrikanskt samtidigt (ja jag vet...) Så flög tandborsten in i väggen och sen in bakom badkaret, ja då börjar man ju undra va fan det är man håller på med!

Trappan, badrummet och köket ska tydligen vara farligaste ställena i huset!
Nån trappa har jag inte, åker hiss... Men annars är det faktiskt badrummet och köket jag gjort illa mig i mest faktiskt! Ibland kan dom dom där forskarna!

image157

Fast ibland gör man illa sig på skolan också! Johan fick tex en smärre nässkada i på en lektion med Helena i Bjärnum!

Tomorrow är det audition för Cabaret Lorensberg! Det har tidigare i typ hela PAS varit mitt drömjobb! Att bo i Göteborg ett år till, ta proffsklasser och hänga med alla otroliga vänner som jag faktiskt har här! I år borde jag dessutom vara extra peppad eftersom man inte längre behöver servera där.
Men nej, jag känner väl lite att jag vet vad jag ska göra nästa år. Visst skulle det vara roligt att få jobbet, men isf kommer jag nog vara tvungen att tacka nej! Tyvärr... =( Jag ska ju till London! =)
Dansprov kl 10.00 och sen gallring, är nästan beredd att tycka att det vore skönt att inte gå vidare, kan fortfarande inte den obligatoriska låten riktigt...
Däremot skulle jag jättegärna jobba där senare, nått annat år... Å då kan det ju vara bra att se hur audition går till...

Nä, nu ska jag välja ut vad jag ska ha på mig imorgon!!! =)
Å sen blir det sängen!!! =)

Eran Emil

Kommentarer
Postat av: Johanna

Och jag hittade dig! :) Låter inte så bra det där med afrikansk dans och toalett tycker jag... Tack för igår! Hoppas det går bra idag! Kramar Johanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback