London yeah!!!


Ok! Så då var man tillbaks från Londonet! Tänkte försöka sammanfatta lite vad som hänt, men jag känner på mig att det kan bli rätt så långt...

Efter två dansklasser på måndagsförmiddagen styrde jag kosan mot Göteborg city airport i Säve.
Resan gick bra, sov en del på flyget och var framme i centrala london runt kvart i 7 på kvällen! Sen tog det en liten stund tills jag hittade Kudos bar där Anna jobbade. Anna har gått dansforum och sedan Laine, hon har efter det jobbat i "the Lion King" på West end i 3 år och jobbar nu med att lära nytt folk showen, hon håller i barnauditions för nala och simba och fixar med massa annat, dessutom ska hon koreografera en opera och så jobbar hon extra på en bar! Ran hade fixat så jag fick bo hos henne och det var super!!!

När jag letade efter annas bar gick jag förbi teatern där "Joseph and the amazing technicolar dreamcoat" spelades... Kul!
Anna sa att dom flesta teatrar började spela halv åtta, så om jag ville kunde jag ju gå å kolla på nått... Hon visade lite snabbt vart Dirty dancing, the lion king, lord of the rings, avenue q, chicago, joseph mm gick! Eftersom jag redan visste var joseph låg skyndade jag mig dit... Fick superbra biljett för 45 pund. Ganska dyrt, men då satt man väldigt bra. Hann köpa ett äpple och sprang in och satte mig...
På "joseph and the amazing technicolar dreamcoat" Herregud! Man är i London och ska välja en musikal! När man kan välja på Wicked, lejonkungen, sagan om ringen, borta med vinden... Nä, då väljer emil att gå på Joseph...  Fånigt tyckte jag då...
Sen började ouvertyren! Å när 40 små barn springer in på scenen från publiken och börjar leka till "close every door" då grät emil!!! O my god!!!
Hela musikalen var helt fantastisk!!! Hade inga större förväntningar, men shit vilkan rolig musikal! Och massa bra musik!!! Finalen var helt otrolig när joseph flyger upp över publiken sjungandes close every door, med sin kappa över hela salongen och massa vit confetti som singlar ner... Go go go Joseph!!! Helt underbart!!!

image181

Sov hos anna i kennington!

Stora auditiondagen!
Åkte ut till Epsom som är en liten mindre stad i utkanten av London! På Laines börjades det med invägning, jag hade gått ner 2 kilo sen jag sist vägde mig. Sen var det jazzprov. Jag gjorde min audition tillsammans med alla blivande ettor som sökte treårig stipendium... Jazzen var väldigt lätt, speciellt diagonalerna, och jag glänste rätt bra!!!
Sen var det balettprov inför miss Laine och miss Venn. Gick också väldigt bra! Tjejerna var jätteduktiga, men killarna tyckte jag inte imponerade särskilt... Jag var bäst! Fast då har dom å andra sidan tre år framför sig på en av englands bästa musikalskolor.
Alla var jätteprydligt och i princip likandant klädda... Så jag stack ut en del... Nuvarande elever kom in med te och kakor till juryn, england är verkligen en helt annan värld...
Efter lunch var det drama prov. Provet varade i 3 timmar. Improvisation på engelska! Tjohoo!!! KUL! =( Det var svårt men roligt... Jag pratade faktiskt lite svenska också i en av improvisationerna! No, aj dont spik inglish! Haha! =)
Paralellt med dramat så fick fok gå iväg och göra sin sång och solo inför miss laine och div andra... Killarna var sist och jag var näst sist av killarna. När dramaprovet var klart hade dom kommit igenom ungefär hälften av alla... Så vi fick fört vänta i en danssal, sen i ett omklädningsrum och till sist i en annan danssal... 3 timmar till! Kl 19.oo ca så fick jag göra mina sista prov... Då hade jag i princip inte ätit på hela dan, varit rätt nervös, pratat engelska och försökt förstå folk som pratar otydligt och med breda olika dialekter.
Var ganska trött dvs...

image182

Innan man gick in fick man noga instruktioner om hur man skulle göra med pianisten och att man skulle gå fram och ställa sig säga "good afternoon miss laine, good afternoon everybody" Om man inte tilltalade miss laine först kunde hon tydlign bli väldigt arg!
Sången gick helt okej. Det lät väldigt bra med rent interpretationsmässigt gick det bajs... Jag sjöng "its hard to speak my heart" från Parade. Miss Laine sa "that was beautiful, I really love your voice" Rätt schysst att höra det från rektorn och ägaren till Englands ledande musikalutbildning!
danssolot gick kasst!
Jag var väldigt trött och hade inte mkt krafter i kroppen. Salen var bra mkt mindre än jag övat i, golvet var av parkett och väldigt halt! Så efter förutsättningarna gick det väl ganska bra, men det gick inte bra...
Efter 9 timmars audition tackade jag för mig och åkte tillbaks till London! Åkte med scott oliver som förklarade ganska mycket om Laine och om andra skolor i London. Han går nu på Bodywork och har fulltime scolarship där, men vill hellre gå på Laine eftersom det är den bästa skolan! Det var rätt schysst att prata med treorna där... Nån hade fått jobb som understudy till Fiyero i wicked, nån annan som bernardo i West side story... typ 10 st skulle vara med i high school musical mm mm. Helt sjukt! Å det är ju West end vi pratar om!!!

image183

Igår hade jag sovmorgon! Planen var att köpa steppskor och kolla in dresscirkle (MUSIKALAFFÄREN) Jäklar vad jag letade steppskor, hittade fyra olika dansbutiker men ingen hade det som jag letade efter... Lyckades tyvärr inte hitta capezio butiken och det var väl där man skule kunna tänkas hitta kanske men men... Var ett tag på dresscirkle, men min budget tillät bara ett köp.... Köpte DVD:n från PIPPIN! Very good film...
Sen åkte jag hem!!!
På flygplatsen stog Stina och väntade!! Hon hade kört ut för att hämta mig! Jättesött! =)
Hon fick en jätteschysst big ben penna!!!

Idag är det audition till dansforum! Tänkte åka ner så småningom... Ska dansa kvällskurs för johanna och sen gå å ta en öl med stina!!!
Imorgon blir det second hand shopping med paulina och kajsa inför collage, och på kvällen ska jag och stina på BA tvåornas körprojekt! =) Det blir kul!!!

Nu har jag nog skrivit mitt längsta blogginlägg! Har du läst allt ända till hit så är det bara att gratulera, å tack för att du gjort det!!
Jag har lite ont i fingrarna....

KRAM

Kommentarer
Postat av: Mattiaz

Vi ses i london till höst då!=) Kände hur jag riktigt längtade till london när jag läste vad du skrivit! Och skulle du välja bara en sak på dresscircle
(världens bästa affär!!) så valde du helt rätt!=) (jag däremot spenderade 1500 därinne..och då la jag ifrån mig ganksa mkt som jag ville ha men inte hade råd med=) )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback