What's going on?


Hört på jobbet idag!

- "Äh fan, dra int så hårt i böxa, int ska du väl klöva mä i röva"
(haha, kan man va underbarare? I alla fall en som inte vill ha byxorna uppdragna till armhålorna)

- "Äh, klä av dig sjöl du"
(Var inte jättesugen på å duscha)

Jag: Visst ä hon fin i håre?
* "ha, låt na tro det du"
(en vårdtagare var inte jätteimponerad över mitt sätt att rulla hår)

Nä, idag var det verkligen kul å jobba, synd att det inte kan va så varje dag! Jobbar 6 dagar den här veckan, och sen bara fortsätter det, har rätt så mycket dagar, men det är helt okej... =) PENGAR! =)
Ska upp kl 6 imorrn så jag borde verkligen sova nu, men men, skriver lite här istället...

Var till järvsö i lördags på teater. Såg "tartuffe" av "moliere". Skitkul... Var inte det bästa jag sett, men det duger... =) Extra roligt när man vet att vi ska sätta upp en pjäs själva nu i höst. "Jaktscener från nedre bayern" Ja, ni vet den kända... Å att jag har fått en ganska stor roll i den... =) Är så lycklig!!! =)

I går skulle vi till Vänsjö, till morfar. Jag dissade det här med att åka bil de fyra milen, så jag cyklade istället... Grymt skönt, men det kändes i benen... 4 mil på 2 timmar kanske inte låter jättefort, men det var väldigt backigt... Lyckades faktiskt med att cykla ikapp en traktor, köra om och sen dra ifrån rejält! *nöjd* Haha!!! Efteråt badade jag och pappa i "västisjön" vid badhuse! Väldigt friskt =) Ruffe badade också... Å sen bjöd morfar på mat på världshuset i Kårböle. Riktigt mumsigt!!!

image46

"Badhuse" i "västisjön"

Annars flyter det på som vanligt, rätt lugnt... Jag å mamma ska kanske på allsång med kicki danielsson på gammelgården i morgon... Å på onsdag ska vi på korpens utomhusgympa!
Funkar faktiskt rätt bra med träningen... Ida drog med mig ut och sprang en mil förra veckan, som jag sen har upprepat... Har dessutom tränat intervaller och lite styrka... Haha, får väl se hur länge det håller i sig...? Tror inte så mycket på det tyvärr...

Nä, nu är det godnatt! Måste upp å jobba imorgon, å avbeställa färdkost från köket som jag beställt till fel dag, och kolla om någon skrev upp att jag viktade en av vårdtagarna igår... Antagligen inte... =P Glömde...

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är sååå duktig Emil, syster yster är jättestolt att du tränar så bra och tar hand om vårdtagarna. Tänk att du körde om och drog ifrån en TRAKTOR. Jag är så impad. Det får du berätta för Erik sen. Kram kram

2007-07-03 @ 15:37:07
Postat av: Paulina

Kul att ni ska spela Jaktscener! Kommer passa er jättebra.
Vet ni vad andra gruppen fått än?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback