Lite äckligt kanske...


Igår åt jag potatisbullar! Det vill man gärna ha lingonsylt till...
Jag har hemmagjord lingonsylt som jag fått av mamma och pappa. Det äter jag varje dag i filen på morgonen. Det är en smula kris nu eftersom jag insett att det inte kommer räcka till sommaren och jag vet inte hur jag ska ersätta den...
Sist jag hade det problemet, testade jag att KÖPA lingonsylt. Väldigt konstigt... Köpte 1,5 kg Euroshopper lingonsylt för väldigt lite pengar. Smakade knappt lingon, å hade man det i filen så blev det alldeles grumligt. Väldigt skumt...

Så när jag igår skulle äta potatisbullar, ville jag inte gärna slösa bort min goda hemmagjorda sylt på det. Å jag hade fortfarande kvar min gamla burk. Så why not give it a try liksom...
Har liksom inte öppnat den på väldigt länge så jag gissade att den skulle vara möglig och äcklig... Men det var den inte... Den smakade precis som förut!
Det roligaste var att datumet gått ut för nästan ett år sedan... Helt sjukt gammal sylt! Men fatta vilken bra kvalitet! Där kan man snacka konserveringsmedel!!!

image174


Har haft en bra dag idag!

Marianahade en helt otrolig utläggning om vilken underbar klass vi var. Att vi gav henne så mycket inspiration och att vi var hennes favoritklass!!! Hå himla söt!!! Å att hon dessutom tyckte att vår senaste uppsjungning var nått av det bästa hon sett på skolan gör ju inte att man tycker mindre om henne!!!
Visst, jag är väldigt oförtjust i balett. Men Mariana är SÅ SJUKT BRA!!!

Våran balettpianist Di är sjukskriven. Det var jättejobbigt i början med CD, men nu har det kommit vikarier och det är så himla kul! Rupert som spelar ryska nationalsången till grand battemend, och sattin doll till tenduerna! Tex. Och Lina som är min favorit. Vi gjorde "a la second pirouetter" idag till hennes jazzimprovisationer. Fast när vi får stretcha till Moon river, då mår emil som bäst!!! Då himla gött att dansa balett till nått annat än klassisk musik ibland... =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Men Emil! Fy skäms på dig! Om du nu absolut måste KÖPA lingonsylt så får du ju inte köpa Euroshopper! Det begriper du väl!;) Puss

2008-03-15 @ 12:18:13
Postat av: Linnea

Nej exakt, den ekologiska är alltid godast vet du väl... :P
Et je préfère Stephanie, la pianiste francaise! ;)

2008-03-21 @ 23:15:41
Postat av: josse

potatisplättar och lingon är sjukigt gott! :) riktigt rolig och läsvärd blogg du har föresten. lycka till med allt, vare sig du väljer jobbet eller london! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback