Sara och Emil firar nationaldagen

At the copa, copacabana... (haha)
image14


Jojomensan!
Har precis kommit hem efter en riktig heldag med sara!

Jag hade läst i metro att folkdanslaget näverluren i göteborg skulle ha nationaldagsfirande i slottskogen. Jojomensan, å näverluren har man ju varit i lite kontakt med i och med mitt folkdansdansande... So why not liksom? Jag lurade med mig sara, å vi lyssnade på orphei drängar (undrar om det stavas så?), köpte hembakt fika, tittade på folkdans och självklart så var vi med en sväng också! Vi dansade talgoxen, en gammal finsk schottis som jag dansat många gånger i mina dar... =) Sara var allt lite motsträvig men det gick bra ändå... Haha!!!




Sen hade vi fått nys om att det var gratis inträde på liseberg... Så vi köpte ett årskort och åkte dit (ja, man kommer säkert använda det sen...)
Åh, jösses. Det var roligt! Var där ganska länge och slängde runt. Hälsade på kaninerna och åkte massa saker. Roligast var definitivt den nya uppsvinget. Jösses vad sara skrek, haha. Och jag som brukar vara världens mesigaste... Skönt å ha med nån som är värre. Helt klart läskigaste på liseberg men fy va rolig den var... =)
Passade på å ta kort med en kanin inne i kaninhuset också! Han killades...
               


Åsså såg vi ju electric banana band när dom soundcheckade!

Sen var vi trötta, efter mycket velande (och promenerande fram och tillbaka) åkte vi hem till sara, hyrde film och köpte godis. Så blev jag bjuden på chili con carne! =)
Jättemysig var det!
Helt underbar nationaldag...!!!
Har nog aldrig haft så roligt nån 6 juni förut... Å vädret går ju inte att klaga på, snart är man brun som en pepparkaka!  Åh, va det är härligt med sommarlov... =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, vilka fina kort på oss. Har inte kunnat kolla på dom förrän nu. Men det va en trevlig dag. Hoppas du har en bra sommar hemma i Sveg. Saknar dig allt i Götet. Puss å kram!

2007-06-24 @ 10:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback